Beste leden,
Hierbij de notulen van de ALV van 15 oktober 2024 jl.
Met sportieve groet,
Het bestuur van MSV Basketbal
Notulen Algemene Leden Vergadering van M.S.V. Basketball
Donderdag 15 oktober 2024
1) Welkom
• Er zijn 12 personen aanwezig
Aanwezig: Jasper (Voorzitter), Vincent (Wedstrijdsecretaris), Ralph (Penningmeester), Baukje (TC), Bianca (TC), Max, Mandy, Magdalena, Rick v Z, Olof, Gerwin, Marijke
Afmeldingen: Hans
• Voorzitter heet iedereen welkom; We zijn met een klein clubje, dat komt waarschijnlijk omdat de vorige ALV nog geen half jaar geleden was. Vanaf nu zal de ALV altijd rond oktober zijn.
2) Goedkeuring notulen ALV maart 2024
• De notulen zijn goedgekeurd
3) Ingekomen stukken
• Geen ingekomen stukken
4) Verslag voorzitter
• Het seizoen is net gestart, dit seizoen hebben we weer meer teams. Iedere leeftijdsgroep t/m U16 hebben we 2 teams
• Tafelcursus is geweest aan het begin van het seizoen, er waren ongeveer 50 leden/ouders aanwezig • Er zijn veel taken die gedaan moeten worden en die worden door te weinig mensen gedaan. De Voorzitter maakt zich daar zorgen over. De taken van de TC zijn te groot. Wedstrijdsecretaris en scheidsrechterszaken is grote taak. Het moet wel te combineren blijven met werk en privéleven. We moeten gaan nadenken over een verdeling en extra mensen.
• We zijn net begonnen maar er zijn nog geen klachten. Er komen zelfs complimenten hoe wij het voor elkaar hebben tijdens wedstrijden, o.a. met de scheidsrechters.
• Websitebeheer is overgedragen van Mark naar Bastiaan. Mark bedankt voor je inzet. Vanaf nu kan je Bastiaan mailen als je een wedstrijdverslag hebt (mailadres van Bastiaan staan in de trainers/coaches app)
• Sportlink gaat over naar FOYS per 1 januari. Zie agendapunt verder in deze notulen • We hebben nieuwe tenues en tassen, de voorzitter is teleurgesteld in het eindresultaat. Tenues konden niet in dezelfde maat en kleur als oude tenues die wij al bij dit bedrijf besteld hadden. Volgende keer gaan we het anders doen. Deze tenues zijn begroot voor 4 jaar. Over 2 jaar een commissie maken die zich gaat bezig houden met de aanschaf van nieuwe tenues.
• Er is een gesprek geweest over gang van zaken met betrekking tot de zaalhuur en de kantinebeheer. De sportraad heeft geen volmacht om iets te doen, ze kunnen wel de klachten, vragen aanhoren en bemiddelen. Daarnaast is er ook een gesprek geweest met dhr. Van Nuchteren van de gemeente Noordwijk, samen met de volleybal. Ook daar hebben we ons beklag gedaan over het kantinebeleid.
De vraag blijft, wat willen we zelf met de kantine? Gaan we er vrijwilligers neer zetten, terwijl de opbrengst naar VV Noordwijk gaat? Willen we er een koelkast hebben en zelf daaruit drank verkopen? Nu is er niks te verkrijgen, geen chips of andere snacks. Voorraad drank is minimaal en koffieapparaat is slechte koffie. (als die al werkt). Graag willen wij een jeugdhonk hebben voor de leden Vraag van Olof: Hoe zit het dan op wedstrijddagen als er ook andere verenigingen zijn (Volleybal)? Antwoord: Wie de kantine open doet is verantwoordelijk. Iedereen mag dan naar binnen. Er is een convenant en daarin staat de afspraak dat je na een wedstrijd in de kantine mag.
• Aanvulling Baukje op gesprek: Ook is er over buitenveldjes gesproken. Er moet een veldje bij komen, daar zijn we nog mee bezig. Basketbalveld valt onder speeltuin en hierdoor is het lastig om een extra veld te realiseren. Wordt vervolgt
• Huren van de zaal: We kunnen niet genoeg zaalhuur krijgen op de dagen en tijden die wij willen. Er is slechte communicatie met de hoofdbeheerder en hierdoor frustratie bij TC. Ook zijn er weinig basketbalhallen beschikbaar. Blauwe zaal heeft maar een veld en in de SJC hal zijn helemaal geen baskets
5) Verslag technische commissie
• Er is een flyer uitgegaan voor extra hulp, we zoeken mensen voor de jeugdcommissie en een (assistent)trainer voor U10-3.
• Dit U10-3 team gaat alleen trainen en nog geen wedstrijden spelen. Na de herfstvakantie willen we starten met dit team.
• Via Sjors sportief komen er ook aanmeldingen binnen (nu al 15 aanvragen). Deze kinderen laten we op zaterdagochtend 9 november komen en geven we een grote clinic
• Opmerking Rick: Bij aanmeldingen die erop willen, die kunnen we dan beter laten komen trainen op de vrijdag bij fundamental-training en niet per team. Jasper volt nog aan dat als een ouder wat kan betekenen bij de trainingen dat die kinderen voorrang krijgen
• Vraag Max: hoe groot wachtlijst? Antwoord: 13 kinderen in de leeftijd van U8 t/m U12 • Er is vanaf nu een Moedersteam; Deze vrouwen van op dinsdag trainen van 19.00 tot 20.00 uur. Er zijn nu al 8 aanmeldingen.
6a) Verslag penningmeester / goedkeuring kascommissie
• Dit is Ralph zijn eerste jaar als penningmeester. Vorig jaar had hij nog slecht nieuws, maar nu heeft hij beter nieuws. Afgelopen seizoen hebben we een positief resultaat. Er moest ook wel wat gebeuren, anders zouden we het niet gaan redden. We hebben de contributie verhoogd, meer subsidie aangevraagd en gekregen, we hebben een sponsor voor 500 euro en de Grote Club Actie heeft 2.300 euro opgebracht. Dit was allemaal noodzakelijk.
• Daarnaast hebben we ook nog geld ontvangen dankzij de tank-en-schenk actie van Peut, verkoop van oude tenues en ontvangen we weer rente
• Ook hebben we gekeken naar de kostenkant:, De NBB kosten zijn verlaagt doordat de boetes van 1.000 euro naar 0 euro zijn gegaan. Mede door de inzet van Vincent. Vrijwilligers vergoedingen zijn omlaag door o.a. geen “extra cadeaus”. Budget van teamuitjes hebben we verlaagt naar 150 euro per team • Materiaal gaan we niet op bezuinigen.
• Voor opleidingen wordt er geld gereserveerd o.a. voor scheidsrechtercursus
• Voor nieuwe tenues wordt er jaarlijks 2.500 euro gereserveerd (voor 4 jaar)
• Hierdoor komen we op een positief resultaat van 3.400 euro in 2023-2024. Dit was ook hard nodig
6b) Begroting 2025-2026
• Zaalhuur wordt weer hoger, door meer trainingen en verhoging van ongeveer 4% per 1 januari • Bondskosten gaan met 4% omhoog
• De trainers/coaches vergoedingen worden bepaald de hoogte contributie (senioren) • We gaan weer meer subsidie aanvragen
• Grote Club Actie staat op 1.000 euro, alles erboven is een bonus
• Misschien komt er nog een veiling of verkoop van oude tenues
• Opmerking: Kunnen we niet een mailing rondsturen om bepaalde actie onder de aandacht te brengen: Zoals tanken bij Peut. HEMA spaarpunten, sponsor kliks.
• Vraag Marijke: Hoe zit het met leden die gestopt zijn omdat er verplicht wedstrijden gespeeld moesten gaan worden.?. Antwoord: Dit zij er nog geen 5 geweest
• De kascommissie heeft de jaarcijfers van 2023-2024 en de begroting voor 2025-2026 goed gekeurd • Vanaf dit jaar zal de ALV in oktober zijn i.v.m. het boekjaar wat tot 31 augustus loopt
7) Contributie
• Er is een voorstel van contributieverhoging voor het seizoen 2025-2026
• U10 is een forse verhoging. Dit komt doordat die ook 2 x per week zijn gaan trainen. • De bondscontributie voor U10 t/m U12 zijn gelijk. Hierom willen we de contributie voor die teams gelijk gaan trekken. Dit gaan we in stappen doen. Ook de contributies van U14 en U16 gaan we gelijk trekken met U18
• MSV heeft wel de “pech” dat we maar 1 senioren team hebben. Normaal dragen de senioren een groot deel van de opbrengsten. Heren 1 traint nu 1 keer per week, mocht dat veranderen naar 2 keer dan zal de contributie ook aangepast gaan worden.
• Opmerking Jasper: Wat gaan we doen als U22 een hoger niveau gaat spelen en er bondscheidsrechters nodig zijn? Vroeger was daar een budget voor. Antwoord: Het ligt eraan hoe hoog ze willen spelen, 2de divisie heeft geen bondscheidsrechters. Voor 1ste divisie moet je kampioen worden in 2de divisie. Of vrij inschrijven en afwachten of je ingeloot wordt. De vraag is dus hoe hoog willen ze gaan spelem? De optie is het team zelf voor de extra kosten te laten betalen (gebeurd bij meer verenigingen)
• Opmerking Gerwin: De twee trainingen zijn die wel of niet verplicht? Antwoord: Dit mogen de trainers met de kinderen zelf bepalen
8) Benoeming nieuwe bestuursleden / vacature Secretaris
• Het bestuur van MSV is nog steeds op zoek naar een secretaris
• Het voltallige bestuur blijft, er zijn geen wisselingen
• Er zijn geen bezwaren. Het bestuur mag blijven
9) Wedstrijden / scheidsrechters / overgang naar FOYS
• NBB gaat over van Sportlink naar FOYS. Hierdoor zal de basketbal-app iets veranderen en de wedstrijdtablet zal een andere uitstraling krijgen. De overgang gaat per 1 januari 2025 gebeuren. Verder zullen de veranderingen voornamelijk op de achtergrond gebeuren
• Wedstrijden zijn ingepland, er is één wedstrijd die verplaatst moest worden omdat er geen scheidsrechters beschikbaar waren. Deze wordt nu op een woensdagavond gespeeld. • Er is een scheidsrechtercursus geweest en die is afgegeven door Play Ball!. Dit is buiten de bond om gedaan, hierdoor mogen deze scheidsrechters alleen wedstrijden fluiten t/m derde divisie. Geen team van MSV speelt hoger dan derde divisie dus dat is geen probleem. De deelnemers ontvangen nog een certificaat.
10) Rondvraag
• Baukje: Er zijn geen trainingen in de (school)vakanties
Jasper bedankt iedereen voor zijn/haar aanwezigheid